Ofte stillede spørgsmål

Her er de spørgsmål som vi får flest af
Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, som vi ofte får af vores kunder.
Har du andre spørgsmål, så tøv endelig ikke med at kontakte os.
Når du lejer en vikar gennem VICOS, er der kun ét dokument, som kræver din underskrift. En samarbejdsaftale som omhandler alle de generelle vilkår og betingelser for vores samarbejde.

Som kunde skal I kun sørge for:

  • Instruktion af jeres vikar.
  • Værnemidler og værktøj. Vikaren kommer selv med arbejdstøj og sikkerhedssko.
  • Indsende timeregistreringer hver mandag.
  • Lovpligtig arbejdsskade forsikring (i betaler til jeres forsikringsselskab i forhold til antal arbejdsdage, som I har haft vikaren. Er den årlige præmie for det pågældende erhverv fx 6.000 DKK, så betaler I for en måned 500 DKK. Snak med jeres forsikringsselskab, hvis I er i tvivl). Det er lovmæssigt bestemt, at det kun er brugervirksomheden, som kan forsikre vikaren på arbejdspladsen.

Hos VICOS tager vi os af alt det praktiske med ansættelseskontrakter, løn, sociale omkostninger, feriepenge osv.

Hver mandag indsendes arbejdstid for den forgangne uge. Som udgangspunkt er det kunden som sørger for, at VICOS per mail modtager en opgørelse (det kan også aftales, at vikaren sender det til os). I kan indsende en kopi af egne tidsregistreringer, eller I kan bruge vores ugesedler.
Ja naturligvis! Hvis begge parter er interesseret, kan du med VICOS’s accept fastansætte vikaren, når vikaren har arbejdet mere end 950 timer hos jer indenfor de seneste 6 måneder. Kunden skal betale et jobformidlingshonorar til VICOS.
chevron-downquestion-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram