Svar på ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, som vi ofte får af vores kunder.
Har du andre spørgsmål, så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Hvordan er papirarbejdet?

Når du lejer en vikar gennem VICOS, er der kun ét dokument, som kræver din underskrift. En samarbejdsaftale som omhandler alle de generelle vilkår og betingelser for vores samarbejde.

Hvad skal vi som kunde stå for?

Som kunde skal I kun sørge for:

  • Instruktion af jeres vikar.
  • Værnemidler og værktøj. Vikaren kommer selv med arbejdstøj og sikkerhedssko.
  • Indsende timeregistreringer hver mandag.
  • Lovpligtig arbejdsskade forsikring (i betaler til jeres forsikringsselskab i forhold til antal arbejdsdage, som I har haft vikaren. Er den årlige præmie for det pågældende erhverv fx 6.000 DKK, så betaler I for en måned 500 DKK. Snak med jeres forsikringsselskab, hvis I er i tvivl). Det er lovmæssigt bestemt, at det kun er brugervirksomheden, som kan forsikre vikaren på arbejdspladsen.

Hos VICOS tager vi os af alt det praktiske med ansættelseskontrakter, løn, sociale omkostninger, feriepenge osv.

Hvordan indberetter vi vikarens timer?

Hver mandag indsendes arbejdstid for den forgangne uge. Som udgangspunkt er det kunden som sørger for, at VICOS per mail modtager en opgørelse (det kan også aftales, at vikaren sender det til os). I kan indsende en kopi af egne tidsregistreringer, eller I kan bruge vores ugesedler.

Kan jeg som kunde fastansætte en vikar?

Ja naturligvis! Hvis begge parter er interesseret, så kan du efter 950 timer tilbyde din vikar en fastansættelse – UDEN MERPRIS! Ønsker du at fastansætte vikaren tidligere end 950 timer, så betales et rekrutteringshonorar. 

Gør som mange andre virksomheder!

Få nem adgang til vikarer fra VICOS og få styr på din bemanding.

Klik her og få et tilbud

Overvejer du at ansætte? Du kan ansætte en VICOS-vikar efter en aftalt periode UDEN MERPRIS – Se fordelene